Żel aloesowy - cudowny uniwersalny kosmetyk

Dzisiaj chciałam zaprezentować cudowny wg mnie uniwersalny kosmetyk oraz jego zastosowania.

Dość długo szukałam dobrego żelu aloesowego z dużą zawartością aloesu oraz jak najmniejszą innych substancji w dodatku w przystępnej cenie.
I tak o to znalazłam żel aloesowy firmy KRAUTERHOF o zawartości aloesu 96%!



Żel zakupiłam w najniższej cenie w aptece Słonik za 11,50 zł ( + 5,90 zł za przesyłkę ) za 250 ml.

Skład:



Skład jest stosunkowo prosty. Mamy na wstępie żel aloesowy oczywiście, następnie trochę wody, gliceryny,  składniki konsystencjotwórcze, regulują lepkość kosmetyku, tworzą film na skórze, działają także jako konserwanty, następnie regulator pH, ekologiczny konserwant, kolejny bezpieczny konserwant, i dwa barwniki: barwnik żółty - może powodować alergie, używany w przemyśle farmaceutycznym oraz barwnik niebieski.




Żel ma galaretowatą konsystencję, ma mocno zielony kolor oraz orzeźwiający aloesowo-miętowy zapach.
Żel w kontakcie z wodą lub produktem zawierającym go tworzy rozwarstwiającą się galaretkę, mnie to osobiście nie zniechęca .


O aloesie

Właściwości aloesu
  • działanie bakteriobójcze
  • działanie przeciwzapalne
  • właściwości regenerujące skórę
  • właściwości nawilżające
  • działanie odżywcze
  • działanie przeciwświądowe
  • właściwości ściągające
 1. Włosy: porost, odżywienie i nawilżenie

Sok aloesowy robi się z m.in żelu aloesowego zawartego w łodygach tej rośliny. Więc te dwa produkty będą używane zamiennie ze względu na takie same właściwości. .

Aloes rzeczywiście wspaniale pielęgnuje włosy. Poprawia mikrokrążenie w skórze, a tym samym pobudza uśpione mieszki włosowe do wzrostu. Sok aloesowy zapobiega też powstawaniu łupieżu (działa grzybobójczo). Nadaje się do wszystkich rodzajów włosów, zwłaszcza mieszanych: tłustych u nasady, suchych na końcach.

Substancje zawarte w aloesie działają odpowiednio do potrzeb włosów: nawilżają suche partie, jednocześnie ograniczając wydzielanie gruczołów łojowych.
Największą rolę w działaniu aloesu na mieszki włosowe odgrywa zdolność stymulowania podziałów komórkowych – w tym wypadku chodzi o komórki macierzy włosowej, która wytwarza nowe włosy. Składniki miąższu, jako stymulatory podziałów komórkowych, świetnie się sprawdzają zarówno w pobudzaniu czasowo uśpionych mieszków włosowych, jak i w dostarczaniu bodźców do przyrostu nowego włosa. Najlepiej stosować szampon aloesowy i po każdym myciu wcierać aloes (aloe first) w skórę głowy, mamy wtedy pewność że zrobiliśmy wszystko do możliwe by wspomóc regenerację macierzy włosowych, wybudzić je ze stanu spoczynku i by uruchomić produkcję nowego włosa.
Szampony aloesowe (mające w swoim składzie przynajmniej 10-15% miąższu) maja też działanie przeciwłupieżowe. Działanie aloesu w szamponach można nazwać oczyszczającym, łagodzącym i przywracającym środowisku skóry równowagę a nawilżające cechy aloesu przywracają włosom połysk.


Bardzo ciekawe artykuły o aloesie i jego działaniu na włosy i skórę głowy + kilka przepisów na wykorzystanie aloesu:
http://pieknieje.pl/artykuly/aloes-sposob-na-piekne-wlosy
http://wdziek.info/aloes_na_wlosy.html
http://www.handsomemen.pl/wlosy,ziola,aloes_a_wypadanie_wlosow_1333179901.html#.UFWU2rLN-58 

2. Twarz: skóra tłusta i mieszana
Właściwości, które posiada aloes niezwykle korzystnie wpływają na stan skóry człowieka, dlatego często są składnikami kosmetyków do oczyszczania i pielęgnacji twarzy. W związku z tym jest on często wykorzystywany do produkcji kosmetyków przez firmy kosmetyczne i farmaceutyczne.
Preparaty przeciwtrądzikowe zawierające aloes mogą być stosowane u każdej osoby niezależnie od przyczyn i rodzaju trądziku. Wówczas tego rodzaju preparaty łagodzą uciążliwe objawy trądziku i zapobiegają ponownemu powstawaniu pryszczy oraz szpecących blizn i przebarwień.


Oprócz wyżej wymienionych właściwości aloes posiada dużo więcej zdrowotnych właściwości.
O wszystkich przeczytacie tutaj:
http://aloesurodazdrowie.com/aloes-zdrowie-uroda

Przydatne linki: 
http://www.inspirander.pl/uroda-i-styl/przepisy-na-kosmetyki-domowej-roboty-z-aloesu?inspager=1
http://swiat-na100latki.blogspot.com/2011/04/kosmetyki-domowej-roboty-z-aloesu.html

Źródła cytatów:
http://polki.pl/uroda_wlosy_artykul,10014794.html
http://www.biomedical.pl/uroda/aloes-na-tradzik-2590.html
http://aloesurodazdrowie.com/aloes-zdrowie-uroda


Moje zastosowania:

  • TWARZ

Z racji że samym żelem aloesowym nie ma co się smarować, bo nie nawilży skóry odpowiednio musiałam użyć go inaczej. W dodatku zostałam zainspirowana maseczką z zielonej glinki z dodatkiem aloesu i postanowiłam wypróbować ten sposób.
O moich maseczkach glinkowych pisałam tutaj. Teraz do mieszanki z glinką w roli głównej, wymieszaną z wodą z rozpuszczoną solą z Morza Martwego, ekstraktem z malin i zielonej herbaty dodałam mniej więcej 40% żelu aloesowego. Tak jak pisałam maseczka przybiera konsystencję galaretki i dość ciężko ją nałożyć. Ale warto się przemęczyć.
Maseczka z żelem nie wysycha tak szybko. Żel nie mal w całości wnika w skórę, pozostawiając ją mniej tępą w dotyku.
Po kilku zabiegach zauważyłam że faktycznie moja skóra jest bardziej miękka, trochę mniej się przetłuszcza a co najważniejsze wypryski goją się szybciej.



  • WŁOSY

Żel kupiłam z zamiarem dodawania go do masek nawilżających na włosy. Więc w takiej wersji aloes zachwycił mnie po raz pierwszy .
Żel mieszałam z maska Bingo Spa pięć alg, maska nabierała galaretowatej konsystencji.
Włosy i skóra głowy były świetnie nawilżone i miękkie.
Następnie przygotowałam wersję + l-cysteina i to był spory błąd. Żel i l-cysteina raczej się nie lubią. Próby zmycia maski wodą były daremne. Glutowate kawałki mieszanki powczepiały mi się we włosy i nie chciały się zmyć. Musiałam użyć delikatnego szamponu. 


No i ostatnie najbardziej zachwycające zastosowanie żelu aloesowego. Otóż po przeczytaniu powyższych informacji o właściwościach, łagodzących, zwiększających porost włosów oraz relegującym prace gruczołów łojowych stworzyłam wcierkę do skóry głowy.

Żel aloesowy zmieszałam z ekstraktem z miłożębu japońskiego ( przy okazji postu o hibiskusie odkryłam właściwości poprawiające ukrwienie skóry głowy ) jako główny składnik wspomagający porost, i w mniejszym stężeniu ekstrakt z malin i ekstrakt z z zielonej herbaty. Tak przygotowaną mieszankę trzymałam w lodówce i wcierałam w skórę głowy codziennie na noc robiąc przy tym minutowy masaż.
Włosy następnego dnia nie były bardziej przetłuszczone bo żel wchłania się w całości w skórę głowy.

Wcierkę stosuję od około 3 tygodni i jestem pod ogromnym wrażeniem. Chyba żaden preparat nie pomógł mi tak szybko jak właśnie ta wcierka. Już po ponad tygodniu zauważyłam znaczny przyrost włosów, a przede wszystkim porost włosów w miejscach gdzie miałam ich mniej i były słabsze czyli na zakolach. Nie mierzę długości swoich włosów więc nie wiem ile urosły, ale czuję po całej masie kłujących nowych włosów. Cieszy mnie to ogromnie i nie mam zamiaru zaprzestawać stosowania tej wcierki :)


Ponadto żel aloesowy przydaje mi się w drobnych skaleczeniach, otarciach oraz wysypkach alergicznych czy nawet przy podrażnionej skórze nóg po goleniu - czerwone kropki zniknęły w jedna noc.

37 komentarzy:

  1. Wow aż 95% :O :) Tez chcę sobie sprawić taka przyjemnośc , ale to innym razem. Poki co moje wlosy maja w tym miesiącu dostarczaną duża dawke aloesu ;0

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubie moj aloes rosnacy na oknie- jesli mam ochote z niego skorzystac, po prostu obcinam kawalek, ale w celu wiekszej kuracji, chyba rzeczywiscie lepiej kupic gotowy produkt by roslinki zanadto nie ogolocic:)Zawsze wynajdziesz cos ciekawego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba go wypróbuje, może i moim włosa taka wcierka by pomogła się troche ruszyć z miejsca:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę kupić ten żel bo aloes ma cudowne właściwości ;) Jak na taki duży żel to cena na prawdę nie duża ;) Ciekawe czy znajdę go gdzieś w aptece w Lcy ;)

    U mnie zapowiedź nowości od Sleeka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. WOW! Przez Ciebie mam na ten żel gigantyczną ochotę. Już nie mówiąc o wcierce... :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Opłaca się ten żel :) Ja kupuję z reguły żel na dozie, dodaję do wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh zawsze staram się znaleźć jak najlepszą ofertę :P

      Usuń
  7. Dzięki za namiar na aptekę i fajny żel - na DOZ go nie mają a w Słoniku mają w dodatku Jantar i jakieś ceny kosmicznie niskie, już wydałam stówę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NIE wiem czy mam nie mieć wyrzutów sumienia :p
      ALE cieszę się że znalazłaś to czego szukałaś :)

      Usuń
  8. super wiadomość, że istnieje tak dobry żel i to w takiej świetnej cenie. Bankowo go sobie sprawię, marzy mi się właśnie coś do ukojenia skóry głowy:)! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny żel, skład rzeczywiście przyjazny :) też lubie aptekę słonik, maja fajną, bogatą ofertę. Na pewno wrzucę go do koszyka przy kolejnym zamowieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam aloes zatężony 10x z ZSK i lubię go dodawać do masek :) ale o wcierce nie pomyślałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szukałam ostatnio czegoś takiego :) Dobrze czyta się takie posty, bardzo dużo ciekawych informacji. Dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, i cieszę się ze mogłam pomóc :)

      Usuń
  12. Moja droga, niezmiernie Ci dziękuję za ten artykuł! Tak długo szukałam dobrego i taniego żelu aloesowego....!
    Dzięki tobie znalazłam!
    Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  13. No i kolejny wydatek mi się szukuje:D Bo koniecznie muszę miec owy żel:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię firmę KRAUTERHOF - używam ich żelu chłodzącego i rozgrzewającego, a tu taka niespodzianka: żel aloesowy ;) Zaczynam poszukiwania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. własnie zastanawiałam się nad innymi produktami z tej firmy i pewnie na coś się skuszę bo ceny maja dość niskie.

      Usuń
  15. Kocham, kocham, kocham aloesowe żele, oczywiście tylko te prawdziwe, bo szukając na dozie widziałam ew aloesem pachnące...
    Ja sobie przywiozłam z wakacji parę różnych, w końcu wyspy kanaryjskie to aloesowy raj. Przy takim palącym słońcu nie ma się co dziwić ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj, czy mogłabyś podać przybliżone proporcje wcierki do włosów? Mam ekstrakt z ginko biloba, aloes też więc mogłabym spróbować coś ukręcić, tylko proszę o proporcje bo nie chce przesadzić z ekstraktami:) Dziękuję i pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DO 5% dodaje wszystkich ekstraktów, ale myślę ze jak skóra głowy dobrze przyjmie wcierke to można zwiększyć do maks 7%,nie polecam więcej

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Przepraszam - może to głupie pytanie, ale dla kompletnych laików chemicznych - jak wyglądają te proporcje w liczbach? Humaniści i procenty to niezbyt dobre połączenie, dlatego byłabym wdzięczna za wskazówkę. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, przykładowo jak chcesz dodać 5% ekstraktu tzn, że na 100g gotowego produktu dajesz 5g ekstraktu, czyli 95g żel aloesowy + 5g ekstrakt. Jeśli chcesz na ml to tak samo.

      pozdrawiam

      Usuń
  18. Osobiście uważam, że najlepsze ksometyki z alosem to marki Dr Organic. Jak poczytacie skład, to zobaczycie, że jest tam zazwyczaj na pierwszym miejscy aloes, miąższ aloesu lub sok. Dla mnie rewelka! A tu jest fajny art. o nich http://www.goodies.pl/blog/aloes-cudowny-skladnik-naturalnych-kosmetykow/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też używam kosmetyków z zawartością aloesu. Uwielbiam ten składnik! U mnie najlepiej sprawdza się żel aloesowy od skin79 można go dostać w drogerii Douglas, łagodzi podrażnienia i ładnie pielęgnuje skórę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja używam takiego żelu ,ale od skin79 . Kupuje w stronie bo zawsze dostaje jakis fajny prezencik:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Importujemy czysty sok i czysty żel Aloe Vera wysokiej jakości z Wysp Kanaryjskich
    Zapraszam -> http://www.aloesnatura.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. ja hoduję na parapecie i korzystam ile wlezie. Ale jak mam obawy czy nie zabiję tym cięciem mojego krzaka to kupuję kanaryjskie na http://aloesowelove.pl/

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam mam pytanie:kupiłam żel aloesowy 250g i po 5 gram każdego ekstraktu polecanego przez Panią do zrobienia wcierki, czy jeśli ja to wszystko razem wymieszam będą zgadzaly się proporcje:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja też uwielbiam kosmetyki na bazie aloesu! Stosuję je nie tylko na twarz, ciało, ale także na włosy. Szampon i odżywka ze sklepu https://forever-kosmetyki.pl/15-aloes-dla-wlosow świetnie radzą sobie z moimi przetłuszczającymi się włosami. Delikatnie oczyszczają, nawilżają i je pielęgnują. Nie planuję już wracać do drogeryjnych kosmetyków.

    OdpowiedzUsuń
  25. Od kilku lat jestem ogromną fanką żelu aloesowego. Jak dla mnie produkty https://forever-aloe.pl/ są jednymi z najlepszych w tej dziedzinie.

    OdpowiedzUsuń
  26. 96% to bardzo dużo ale ta cena ...no hmmm nie wydaje mi się żeby prawie 100% aloesu mogło tyle kosztować? forever-suplementy.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. stosuje żel aloesowy aloe vera juz od 7 lat i to jest cos najlpeszego
    https://www.forever-aloes.pl

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Biochemia kosmetyczna , Blogger