Recenzje: szampony - Malwa, Facelle, Johnson's baby




Dzisiaj recenzje szamponów, czyli znowu typowo włosowo.

Zapraszam :)


Malwa, szampon - czarna rzepa

Miałam okazję juz uzywać dwie inne wersje tego szamponu: pokrzywowy i brzozowy.


Skład


Skład standardowy jak na szampon ziołowy - oczyszczający. Analizowałam go w tym poście. Krótki i treściwy, składnik aktywny: ekstrakt z czarnej rzepy. Widać różnice, mianowicie brak zapachu (parfum) oraz brak końcówki, czyli składników kompozycji zapachowej - potencjalnych alergenów. Czyli skład jak najbardziej na plus! :)

Działanie

W szamponie od razy rzuca się... w nos, zapach. Jest to typowa rzepa, raczej niezbyt przyjemny. Ale coś za coś, brak składników zapachowych = zapach naturalnego ekstraktu. Jak dla mnie da się przeżyć :)
Szampon nie jest tak wodnisty, jak brzozowy i bardzo dobrze się pieni, przez co jest bardziej wydajny.
Spełnia główne zadanie, bardzo dobrze oczyszcza, nie podrażnia skóry głowy, wręcz przeciwnie, koi ją.
Cena tego specyfiku to nadal nie całe 2,50 zł za 300ml! To mój najlepszy szampon oczyszczający i będę do niego stale wracać, polecam z czystym sumieniem.


Facelle, płyn do higieny intymnej 50+

Po przetestowaniu popularnej wersji tego płynu, sięgnęłam po wersję 50+.

Skład


Delikatny środek myjący, chlorek sodu, składniki pianotwórcze, gliceryna, sorbitol, substancja myjąca, emulgator - emolient na bazie oliwy z oliwek, mocznik, alantoina, ekstrakt z oczaru wirginijskiego, ekstrakt z rumianku, kolejny emulgator, rozpuszczalnik substancji aktywnych, zapach, bisabolol - substancja aktywna z rumianku, wodorotlenek sodu - regulator pH, konserwanty (w tym ekologiczne), alkohol alifatyczny - substancja zapachowa.

Porównując, skład 50+ ze składem do skóry wrażliwej, wydaje się jakby ta wersja miała więcej środków myjących. Brak kwasu mlekowego, ekstrakty są przed parfum, czyli jest ich więcej, bisabolol zaraz po zapachu.

Działanie

Działanie szamponu podobne jest do Babydream'u. Czuć że pH jest wyższe. Szampon jest gęsty, bardzo dobrze się pieni, także myje bardzo dobrze. Zmywa oleje już za pierwszym razem. Jak po BD, włosy po użyciu są szorstkie, ale od czego jest odzywka.
Podsumowując, jest to dobry zamiennik BD, zwłaszcza że ma więcej substancji pielęgnujących skórę głowy.
Cena standardowa, w promocji 5 zł za 300ml.

Johnson's baby, łagodny płyn do mycia ciała i włosów

Skład



Krótki, nie posiada barwników oraz parabenów.
Na początku dwie delikatne substancje myjące, kwas cytrynowy - regulator pH, polimer kondycjonujący - raczej nie potrzebny dla dziecka, chociaż może ułatwiać rozczesywanie przy dłuższych włosach - niepolecany dla dzieci. Następnie chlorek sodu, emulgator z oliwy z oliwek, kwas anyżowy - naturalny konserwant, otrzymywany z ziaren ryżu, soda, konserwanty ( w tym ekologiczny), zapach.

Brak jakichkolwiek substancji pielęgnujących lub odżywczych.

Działanie

Tutaj także szampon podobny jest do BD, chociaż jest rzadszy. Bardzo dobrze myje. Minusem jest polimer filmotwórczy, który jest nie potrzebny i może obciążać dodatkowo włosy. W przeciwieństwie do BD, posiada konserwanty. Cena to około 14 zł za 300ml.
Wiem, że nie kupię go, ze względu na wysoka cenę, zawartość konserwantów oraz brak substancji pielęgnujących.


8 komentarzy:

  1. Bardzo nie lubię myć włosów tym płynem do higieny intymnej, u mnie to się w ogóle nie sprawdza. Masakra, gorzej niż Babydreamem. Nie polecałabym osobom z grubymi, ciężkimi, długimi włosami ;)

    Natomiast szampon Malwa z czarnej rzepy to mój ideał, który przypadkiem odkryłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie facelle się nie nadaje bo ma rumianek a pozostałych nie miałam...

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja nie cierpię tej Malwy, okropnie plącze mi włosy choć oczyszcza nienajgorzej. Odstawiłam bez żalu

    OdpowiedzUsuń
  4. Facelle zupełnie u mnie się nie sprawdziło.. Po umyciu włosy aż skrzypiały, potargane i tak niemiłosiernie przesuszone.. :c
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie te szampony i Facelle (ale nie 50+) używałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę poszukać tej Malwy, cena genialna ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie facelle się nie spisał niestety, a j&j jeszcze nie próbwałam, ale mam w planach jego przetestowanie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Biochemia kosmetyczna , Blogger