Porównanie sklepów z półproduktami cz. I



Od jakiegoś czasu myślałam, nad zestawieniem sklepów z półproduktami kosmetycznymi, i oto nadeszła ta chwila. Post będzie długi, i będzie podzielony na kilka części. W pierwszej części ocenię działalność sklepów, natomiast w kolejnych skupię się na cenach poszczególnych półproduktów. Zestawienie przyda mi się osobiście w kolejnych zakupach i mam nadzieję, że komuś innemu także się przyda :)

Sklepy będę porównywać wg różnych kategorii. Oceniać będę 14 wybranych przeze mnie sklepów. Sklepy są ustawione w kolejności alfabetycznej.

Postanowiłam dodać 2 sklepy, które nie są czysto półproduktowe, ale ilość asortymentu oraz ceny wpływają dość mocno na zestawienie.

Edit: Kolejny sklep dołączył do mojego zestawienia - Manufaktura Kosmetyczna, asortyment jest dość wąski, ale jest dużo ważnych składników. Problemem mogą być wysokie ceny, które na tle zestawienia wypadają najgorzej lub prawie najgorzej niestety.

Wykaz sklepów, oraz zastosowane w moim artykule skróty:

1. BE- beauty ever
2. BU - biochemia urody
3. Calaya - naturalne piękno
4. Ecospa
5. e-nat - e-naturalne
6. Goremi - zdrowe kosmetyki
7. Mazidła
8. NDP - natura dla piękna
9. Naturalis - naturalis kosmetyki
10. ZK - zielony klub
11. ZSK - zrób sobie krem

12. MO - Magiczny Ogród
13. BN - Blisko Natury
14. MK - Manufaktura Kosmetyczna

Kryterium wyboru takich a nie innych sklepów była popularność, wielkość oraz oczywiście asortyment.
Poniższe zestawienie będzie obiektywne, ale z dodatkiem moich osobistych przemyśleń i potrzeb.
Zapraszam.


Dostawa

Ceny są podane w zł.
(Kliknij, aby powiększyć)
** Aktualnie jest promocja i istnieje darmowa dostawa od 150 zł.


Ceny wysyłki

Jedna z najważniejszych rzeczy w sklepie, nieraz decyduje o zakupie w danym sklepie, np. gdy robimy mniejsze zakupy.
Jeszcze pół roku temu, ceny wysyłek były średnio wysokie, w tym momencie wiele sklepów zdecydowało się jednak na obniżenie kosztów wysyłki, tak aby kupując 1-2 rzeczy klient nie zbankrutował.W tej kategorii wygrywa sklep Goremi, gdyż tu mamy przesyłkę od 4,99 zł, warty uwagi jest także sklep BN, bo przesyłka nie wiele wyższa – 6,49 zł. Reszta sklepów nie przekracza 10 zł, natomiast najwyższe koszty wysyłki posiada Naturalis - 10,5 zł.

Ponadto sklep ZSK współpracuje ze sklepem kolorówka i przesyłki łączą się, a kupujący płacą tyle samo za jedną przesyłkę ( 9,90 zł)

Sklep MO oferuje wysyłkę na cały świat.

Darmowa wysyłka

Co na wstępie rzuca się w oczy, to fakt iż wiele sklepów, nie słyszało o czymś podobnym jak darmowa dostawa. Dla niektórych z nas, prawdziwych półprodukto-maniaczek jest to bardzo ciekawa opcja.

W moich zestawieniu tylko 7 sklepów spośród 14, zdecydowało się na darmową wysyłkę. Z czego większość dało bardzo wysoki próg ( BE - 350 zł, Naturalis - 290 zł). Konkurują tu więc w zasadzie 2 sklepy: Goremi100 zł i MK - 120 zł, dość niski próg mają także MO i BN – 150 zł.


Odbiór osobisty


W tej kategorii, prawie polowa oferuje odbiór osobisty, najczęściej w siedzibie firmy. Natomiast moim faworytem są sklepy e-naturalne oraz ZSK, gdzie można odebrać osobiście we Wrocławiu. Co ciekawe obydwa sklepy mają swój odbiór osobisty bardzo blisko siebie: ZSK - Ładnie Pachnie na Odrzańskiej 24-29/1, natomiast E-naturalne Stara Mydlarnia Odrzańska 15, w samym centrum.

W zestawieniu Dostawa, wygrywa Goremi, oraz dla mnie oczywiście e-naturalne i ZSK (Wrocław!) ;)



Programy lojalnościowe, rabaty


Programy lojalnościowe


(Kliknij, aby powiększyć)

Coraz więcej sklepów decyduje się na programy lojalnościowe/rabatowe, w moim zestawieniu jest to już 7 sklepów.

BE – za każde wydane 10 zł, przyznawane jest 5 pkt. + 20 pkt. za zapisanie się do newslettera.
Gdy uzyskamy 100 pkt., przyznawany nam jest STAŁY rabat w wysokości 5%, przy 200 pkt., jest to 10% a przy 500 pkt., to aż 20% rabatu.
Istnieje także program współpracy z blogerkami, gdy przystąpimy do współpracy, dostajemy upusty. I tak, gdy dokonamy zakupów za ponad 20 zł – 5 zł rabatu, 50 zł – 10 zł, 100 zł – 25 zł, 200 zł – 35 zł. Ponadto do każdego zamówienia otrzymujemy próbki, z reszta do każdych zakupów dostajemy próbki.

E-naturalne – sprawa ma się tutaj dość nietypowo, gdyż mamy do wyboru program lojalnościowy Benefit oraz uczestnictwo w klubie Benefit.
Program polega na zbieraniu punktów, za każde 10 zł dostajemy 1 pkt., mało wg mnie. Uzbierane pkt. Możemy wymienić na nagrody, w katalogu prezenty są od 9 pkt. Czyli musimy najpierw zrobić zakupy za przynajmniej 90 zł…
Natomiast klub Benefit, to jeszcze bardziej skomplikowana sprawa, ponieważ aby być jego członkiem, trzeba zrobić zakupy za łączną kwotę 300 zł! Wtedy to dostajemy STAŁE rabaty, w wysokości AŻ 3%! za zrobienie zakupów od 50 zł do 130 zł, i aż 6% za zrobienie zakupów powyżej 130 zł. Ponadto co 3 miesiące uczestnik z najwyższą ilością punktów otrzymuje nagrodę.

Calaya - kolejny program rabatowy dla zamówień hurtowych, bo aby dostać rabat trzeba zrobić zakupy za min. 500 zł, wtedy otrzymamy rabat w wysokości 3%, od 1000 zł - 5% oraz powyżej 2000 zł - 7 zł...

Goremi – program lojalnościowy, dostajemy punkty za każde wydane 10 zł – 1 pkt., który przelicza się na rabaty: 1 pkt. = 0,20 zł, które możemy w każdej chwili wymienić na voucher.

NDP – tutaj wg mnie najciekawszy program. Za każde wydane 1 zł! Dostajemy 5 pkt.!, za rejestracje chyba dostajemy 100 pkt., ale nie jestem pewna czy dalej to obowiązuje, ponadto za zapisanie się do newslettera otrzymujemy 30 pkt., oraz za każdy komentarz i opinie o produkcie aż 50 pkt.! Do wymiany są produkty już od 100 pkt.

W tej kategorii zdecydowanie wygrywa NDP, drugie miejsce to BE wraz ze swoim programem współpracy z blogerkami, który wg mnie jest rewelacyjny.

Ecospa - Sklep zaoferował kupującym rabaty które obowiązują tylko przez 1 rok.
Aby dostać rabat w wysokości 3% na ROK, trzeba zrobić zakupy za ponad 300 zł, podobnie 5% przy zakupach za ponad 500 zł, oraz 8% za zakupy za ponad 1000 zł! Trochę kiepsko.

Mazidła - program rabatowy polega na przyznawanych rabatach w zależności od kwoty zakupów. Suma zakupów liczona jest z ostatnich 3 miesięcy, ale także obowiązuje tylko przez kolejne 3 miesiące.
System: kwota powyżej 77 zł - 3%, > 130 zł - 5%, > 257 zł - 8% oraz powyżej 570 zł - 10%

Nie wiem jak Wy, ale ja uważam, że e-naturalne i Calaya w tym zestawieniu zdecydowanie przegrywają, bo wszystkie rabaty są tak skonstruowane aby rzadko kto w ogóle z nich skorzystał, nie mówiąc już o korzyściach jakichkolwiek, bo 3% przy tak wysokich zakupach, to jest wręcz śmiesznie mało.

Promocje

Jeśli chodzi o promocje to chyba w każdym sklepie możemy takowe znaleźć, natomiast z próbkami i gratisami jest rożnie.

Tak jak wspomniałam BE zawsze do zamówień dodaje próbkę.

Calaya - tutaj każdy kto zrobi zakupy w sklepie otrzyma przynajmniej jedną próbkę, ponieważ przy zakupach do 50 zł mamy możliwość zamówienia 1 próbki, do 100 zł – 2 próbki…i tak co kolejne 50 zł otrzymujemy kolejną próbkę. Aż do kwoty 350 zł – 7 próbek. Koszt próbki to 0,01 zł, i możemy wybierać chyba z całej oferty sklepu.

E-naturalne – brak próbek

Goremi - brak próbek.

ZSK - dostajemy próbki przy zakupach powyżej 50 zł jest to korund lub peeling z czarnego bzu, i tak co kolejne wydane 50 zł, dostajemy dodatkowo kolejne próbki. Wykaz próbek.

Ecospa – istnieje program rabatowy, robiąc zakupy, dostajemy się do poszczególnych grup. Niestety nie ma podanych zasad na jakich klienci są przydzielani do poszczególnych grup

Naturalis - 5% rabatu dla nowych klientów

Natomiast BU, Mazidła, NDP, ZK, nie mam pojęcia, może dziewczyny które robiły tam zakupy, mogą coś powiedzieć na ten temat.

MO - dostajemy próbki do zamówienia za każde wydane 50 zł, czyli tak samo jak w Calaya.

Edit: W sklepie Mazidła, jest możliwość otrzymania próbek, po wcześniejszej prośbie.
Sklep ZK także rozdaje próbki.



Obsługa, pomoc i porady 

Jeśli chodzi o kontakt bezpośredni ze sklepem, to mam dość małe doświadczenie, więc tu znowu proszę o opinie dziewczyn które miale kontakty e-mailowe lub telefoniczne z poszczególnymi sklepami.

Pisałam bezpośrednio do kilku sklepów, i odpowiedzi wyczerpujące dostałam od Ecospa, Mazidła, E-naturalne i Beauty Ever. Natomiast pisząc do np. Goremi, nigdy nie dostałam żadnej odpowiedzi, co mnie mocno martwiło. Pytałam m.in. o skład bazy kremowej, lub o daty ważności półproduktów.

Edit: ZSK - bardzo dobra i miła obsługa, szybko wyjaśniają pomyłki z ich strony.

Na stronach możemy znaleźć wiele porad, pomocnych przy tworzeniu własnych kosmetyków.

Bardzo dobrze rozbudowany FAQ mają:

BU - FAQoraz instrukcje wykonania kosmetyków.

Ecospa: http://ecospa.wellcommerce.pl/artykuly/jak-zrobic-kosmetyki-krok-po-kroku

E-naturalne – dobrze rozbudowany FAQ zakupowy, oraz porady i instrukcje na ich blogu.

Mazidła - http://mazidla.com/receptariusz/informacje-ogolne.html
NDP – niewiele informacji ale są: http://naturadlapiekna.pl/pl/i/ABC-BIOCHEMIA/6
ZSK – bardzo dobrze zaopatrzony kącik porad


Bardzo mało rozbudowany FAQ: Calaya, Naturalis, ZK. 

Natomiast tego typu porad nie znajdziemy na: Beauty Ever i Goremi, MK



Kącik wiedzy i receptury 

Bardzo dużo artykułów na:

BU - http://www.biochemiaurody.com/vademekum.html
-brak receptur

Ecospa – bardzo fajnie rozbudowany kącik receptur. Przy każdym przepisie, mamy podane potrzebne składniki i ich łączną sumę! Uważam, że to super sprawa, ułatwiająca życie :)

E-naturalne – znajdziemy sporą ilość receptur, z bardzo dokładnymi instrukcjami, zawierającymi nawet zdjęcia! Możemy się także inspirować recepturami gotowych zestawów.

Goremi – biednie, znajdziemy tylko 6 przepisów, z użyciem ich bazy kremowej

Mazidła – ogromny receptariusz! + bardzo dobre instrukcje wykonania

NDP – trochę receptur, bardzo krótkie i lakoniczne instrukcje wykonania

Naturalis – podobnie jak Goremi, 5 receptur, niewielki opis.

ZK – kilkanaście receptur, krótkie opisy.

ZSK – bardzo fajne ABC: http://www.zrobsobiekrem.pl/pl/i/ABC/5 , 
oraz bardzo dużo przepisów:: http://www.zrobsobiekrem.pl/pl/i/Receptury/7

Tutaj znowu brak czegokolwiek na: BE.

MO - brak receptur oraz porad, produkty posiadają podstawowe opisy.

BN - brak receptur oraz porad, nie wszystkie produkty maja pełny opis.

MK - jest kilka receptur + kilka artykułów o półproduktach

 Dodatkowe utrudnienia 


Calaya – minimalna wartość zamówienia – 20 zł 

E-naturalne – minimalna kwota zamówienia – 10 zł 

MO - minimalna wartość zamówienia – 20 zł; bardzo trudno wyszukać produkty, ponieważ rozmieszenie ich w poszczególnych kategoriach jest nie intuicyjne i mylące.


40 komentarzy:

  1. W Mazidłach jest możliwy odbiór osobisty w Poznaniu i jeśli sie ich poprosi przy zamówieniu to nie ma problemu z próbkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pomocne informacje :)

      Usuń
    2. Ecospa też ma odbiór osobisty - w Warszawie, tylko trzeba poczekać na mailową informację o tym, że przesyłka jest gotowa. Mają też miłą i elegancką obsługę. Dzięki za materiały, niezły kawał pracy, @Karina M :-)

      Usuń
  2. Świetne porównanie! Wielu z tych sklepów nie znałam. Ja do tej pory kupowałam z ZSK, dużo produktów i dla mnie chyba najwygodniejsza nawigacja. Niestety cena wysyłki jest dość duża, nie warto zamawiać byle pierdółki, bo się nie opłaca.

    Szczerze nie cierpię, kiedy sklepy wyznaczają minimalną kwotę zamówienia - jeszcze 10zł to rozumiem, ale 35? Dużo za dużo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i za opinię o sklepie.
      Co do minimalnej kwoty także uważam, że to przesada 35 zł...

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ten program benefit w enaturalne mnie wręcz zniesmaczył.

      Usuń
    2. Dzięki za informacje o sklepach :)

      Co do e-naturalne zgadzam się z Tobą w 100%, też jestem do nich zrażona. Wiadomo, że każdy sklep chce zarobić, ale nie wiadomo dlaczego u nich to szczególnie widać...
      Nie mniej jednak jako mieszkanka Wrocławia, najbardziej mi się u nich opłaca robić zakupy, no i nie da się ukryć mają coraz lepszy asortyment.

      pozdrawiam

      Usuń
    3. Jeszcze w kwestii uzupełnienia mojej (subiektywnej) opinii:

      Ceny na niektóre produkty są i były konkurencyjne. Chciałam nawet nawiązać współpracę ze sklepem, korespondowałam zresztą w tym temacie z pracownikiem działu marketingu. Uprzedzając pytania – ja pisałam do firmy zapytania, czy są zainteresowani współpracą ze mną. Nie byli, ale nie to jest powodem mojej aktualnej opinii na temat enaturalne. Spieszę zatem z wyjaśnieniami.

      Niestety bardzo nie podoba mi się sposób, w jaki od niedawna firma promuje swoje produkty. Bardzo chętnie kupię surowce w tym sklepie, ale promocje, które są tak wysoko windowane, sprawiają, że czuję się nabita w butelkę. Jako stały klient, który nawet w pewnym momencie podjął się współpracy lojalnościowej z enaturalne, chciałabym być traktowana poważnie. Nie liczę na promocje, rabaty, upusty. Tu akurat mogłam dogadać poza sklepem, gdy chciałam kupić większą ilość masła shea. Tu nie mam zastrzeżeń.

      Jednak gdy czytam maile, w których proponowany jest peeling za 2,9 zł i olej za 6,00 zł jako gratis, ale pod warunkiem zamówienia za 65 zł (bez kosztów wysyłki), czy głośny program benefit, w którym muszę zamówić towar za 300 zł w kwartale, żeby otrzymać rabaty 3 czy 6%, to czuję się oszukana. I podkreślenie powyższych miał na celu mój dosadny komentarz. Wydaje mi się, że sklep ma dużo klientów, sądząc po ilości fanów na FB, a promocje wydają mi się zwykłym naciągactwem...

      Usuń
    4. Kupuję często w Goremi - bardzo lubię ten sklep. Mają może niewielki asortyment, ale jest bardzo tanio i jakość równie dobra. E-naturalne strasznie mnie do siebie zraziło i nie kupuję w tym sklepie już nic. Póki co najbardziej chwalę sobie zakupy w ZSK - zawsze, ale to zawsze dostaję mnóstwo gratisów, a kiedyś, gdy zrezygnowałam z zamówienia, na rzecz którego złożyłam nowe, mniejsze, otrzymałam wszystkie produkty z poprzedniego jako gratis! Eco Spa ma produkty świetnej jakości. Kupowałam jeszcze w zielonym klubie, zawsze dostawałam jakiś gratis. Niestety, jest bardzo drogo. Ale asortyment ogromny i bardzo konkurencyjny.

      Usuń
    5. Pierwszy wpis został wykasowany, bo użyłam w nim słowa "wydymać", a biorąc pod uwagę moją - mimo wszystko - dobrą współpracę z e-naturalne, zdecydowałam, że użycie określenia jest nie na miejscu. Niemniej jednak wciąż uważam, że promocje firmy są nieciekawe, co na chwilę obecną odstrasza mnie od zakupów w tym własnie sklepie.

      Muszę jeszcze wspomnieć, że okazało się, że pomyliłam program benefit z programem konsultantów enaturalne. Wobec tego ten drugi jest - w moim subiektywnym odczuciu - pomysłem nietrafionym.

      Urażoną firmę przepraszam za użycie niestosownego słowa.

      Usuń
  4. Rewelacyjne porównanie! ;) Muszę się mu przyjrzeć dokładniej wieczorem, jak tylko będę miała wolną chwilę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, i zapraszam tez na drugą część o asortymencie, może nawet trzecia, bo porównanie się powiększa :P
      Post już za kilka dni :)

      Usuń
  5. Bardzo fajny wpis! Dzięki Ci za niego!
    Ja mogę się wypowiedzieć co do ZSK, źle mi przysłali zamówienie, ale szybko odpowiedzieli na mojego maila i dostałam to czego nie miałam, wszystko miło, sympatycznie. Na pytania tez szybko odpowiadali :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam okazję robić zakupy w e-naturalnie i zsk. Nie mam zastrzeżeń do żadnego z nich, ale jakoś bardziej przekonuje mnie zsk. Uwielbiam ich wskazówki i przepisy na kosmetyki :)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  7. heh widzę że też o półproduktach pomyślałaś dziś..u mnie trochę z innej beczki, ale też o półproduktach:):)
    a co do sklepów to powiem tak:
    biochemia urody - kiedyś czekało się dłuuugo na przesyłkę, nie wiem jak jest teraz
    ZSK - chyba najczęściej odwiedzany prze zemnie, bardzo duży asortyment półproduktów, szybka przesyłka i można połączyć z kolorówką
    EcoSPA - szybka wysyłka, czasem mają fajne promocje
    Beautyever - moje najnowsze odkrycie, mega tanio, bardzo sprawnie i szybko. I chyba ten sklep u mnie króluje jako nr 1 obecnie..
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie beautyever też na pierwszym no może łącznie z e-naturalne :)

      Usuń
  8. Dobrze wiedzieć, że w Mazidłach jest opcja odbioru osobistego. Naprawdę odwaliłaś kawał dobrej roboty z tym postem. Mogę tylko powiedzieć: DZIĘKUJĘ:) na pewno wykorzystam wszystkie informacje z tej notki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie takich informacji potrzebowałam. Świetna robota! Mogę dorzucić od siebie tyle:
    Goremi - mały asortyment, ale tanio. Wysyłka najtańsza. Kiedyś próbowałam zdobyć jakieś informacje i nie otrzymałam żadnej odp. Ale teraz na str głównej jest info o nowym adresie email.
    ZSK - ceny ok, obsługa bardzo dobra. W jednym zamówieniu brakowało mi dwóch butelek, więc po napisaniu maila dostałam priorytetem na drugi dzień moje zguby i 3 gratisy :-)
    Czekam na kolejne części :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh widzę że ZSK, wyrównuje swoje błędy z nawiązką, fajnie :P
      Dzięki za informacje :)

      Usuń
  10. świetny post, bardzo przydatny! do tej pory robiłam zakupy tylko na zsk i naturalis, szokiem dla mnie są niektóre różnice cenowe, np glukonolakton jest kilka razy tańszy na naturalisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie przeżyłam ten sam szok co do glukonolaktonu, ja zauważyłam też dość spore różnice w cenach olejów.

      Usuń
    2. Różnice w cenach są czasem bardzo duże, dlatego jak robię zamówienia to sprawdzam gdzie mi się najbardziej opłaca..
      moje ostatnie zapasy robiłam w Beauty Ever, zależało mi też na glukonolaktonie - w sprzedaży akurat były braki, napisałam zapytanie do sklepu czy jakoś na dniach nie spodziewają się nowego towaru. W odpowiedzi dostałam info, że mają na stanie jakieś resztki - 20g i mogą mi sprzedać za 2zł!! gdzie w ZSK 20g glukonolaktonu na dzień dzisiejszy kosztuje 28,21zł!!!!!

      Usuń
  11. Ja od 1,5 roku kupuje w e-naturalnych i jestem bardzo zadowolona.Mają super baze kosmetyczneą z której można ukręcic fajny krem,poza tym mają oleje w mniejszych pojemnościch .Kupowałam w BU tez byłam zadowolona ,ale nie mają małych pojemności i dosyć drogie są u nich kosmetyki.
    W e-naturalnych zawsze mogę liczyć na fachową pomoc jeżreli jestem nie zdecydowana lub nie wiem jaki olej będzie mi pasował.Także dla mnie najbardziej odpowiednie jest
    e-naturalne.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za bardzo przydatny post. Ja miałam okazję kupować w BU i ZSK. Jestem zadowolona, ale przeważnie zakupy robiłam hurtowo z koleżankami na spółę, więc opłacało się bardzo pod względem kosztów przesyłki i gratisów (w ZSK).
    Teraz, kiedy się przeprowadziłam i "koleżanek nie mam", nie kupuję już niczego. Muszę zużyć to, co mam. Później będę kombinować.

    OdpowiedzUsuń
  13. kawał dobrej roboty! gratuluję i dziękuję za tak przydatny post ;))

    OdpowiedzUsuń
  14. Mogę jeszcze polecić puder bambusowy-fajnie matuje skore oraz spiruline-na maseczke. Już nie wspomne o maśle shea-na twarz i do włosów

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto wspomnieć, że e-naturale wysyłają towar tylko raz w tygodniu!!! w czwartek. Jest to utrudnienie gdy się komuś spieszy. Dla porównania: zamówiłam towar w e-naturale 6.09 i będzie do odbioru 13.09. A w ZSK zamówiłam półprodukty 10.09 i kurier ma być 12.09.

    OdpowiedzUsuń
  16. To ja też słowo od siebie. Złożyłam spore (ponad 200 zł) zamówienie w ZSK. Nie dostałam w przesyłce ani jednego gratisu/próbki z obiecanych na stronie. Napisałam do sklepu i otrzymałam odpowiedź, że sorry i że się osoba pakująca pomyliła widocznie. I że mam się upomnieć przy następnym zamówieniu. Tylko, ze to po pierwsze nie będzie szybko, bo i tak dużo wydałam, po drugie kiepsko się upominać o gratisy. więc jak dla mnie to poziom obsługi klienta słaby bardzo. To było moje pierwsze zamowienie, ale wiecej już nie będzie. Napisałam do sklepu zresztą, że w takiej sytuacji raczej nic już nie będę kupować. Zero komentarza.
    Mój wniosek jest taki, że widocznie mają tak wielu klientów, że nie zależy im na kolejnych. Nie wiem jeszcze jakiej jakości będą półprodukty, ale sklep mnie do siebie zniechęcił skutecznie. Nastepnym razem zamówię gdzie indziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to bardzo nie fajnie, przykro czytać takie sytuacje. I zgadzam się z Tobą, że pewnie uważają, że mogą sobie pozwolić na takie zachowanie...bardzo nie ładnie

      Usuń
    2. ale jeśli chodzi o wpis to szacun jak nie wiem. musiałaś naprawdę wielką pracę odwalić z tym wszystkim. dziękuję, ja skorzystałam :)

      Usuń
  17. BU - przesyłka 9,9. czas realizacji z reguły tak jak podano na stronie czyli 3 dni. Ostatnimi czasy robią "śmigające promocje" i za przesyłkę jest połowa albo nic. Na zapytania odpisują bardzo szczegółowo i nigdy nie czekałam dłużej niż dobę. Próbek tak jak pisałaś nie mają i programów lojalnościowych też nie.
    Twój wpis jest bardzo przydatny bo szukam alternatywy dla BU z jednego małego powodu - oferują gotowe zestawy do samodzielnego zmieszania, nie kupię tam niestety osobno półproduktów, może dlatego nie mają tam receptur tylko instrukcje.
    Prawie zapomniałam - mają bardzo dobrą bazę opisującą działania poszczególnych półproduktów. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za szczegółowe informacje o BU i cieszę się, że znajdziesz alternatywę dla siebie :)

      Usuń
  18. Kiedyś testowałam Fitomed (początki działalności) i byłam zadowolona. Teraz, po 8? latach wróciłam do naturalnych kosmetyków. I w sumie od czerwca jestem klientką Calaya. Mają fajny system rabatowy (2/3/4%) + przy zamówieniu za 150 pln 10% rabatu na produkty ich marki (karta bardzo ważnego klienta). No i wspomniane przez Ciebie próbki dalej funkcjonują. Zamówienia odbieram osobiście, bo mieszkam na miejscu (głównie dlatego po powrocie do naturalnej pielęgnacji od razu sprawdziłam czy dalej działają). Babeczki na miejscu bardzo w porządku, tu pozdrawiam Panią Agnieszkę K. - zawsze doradzi i się pośmieje :-)

    Jedyne czego mi brakuje w Calaya to GLYCERYL COCOATE - chciałam zrobić olejek myjący i niestety nie mają go w ofercie, a że składnik bardzo zachwalany nie chcę go zamieniać na nic innego.

    Dlatego zwracam się z pytaniem - lepiej zamówić z mazideł czy e-naturalne? Przez różnicę w cenie zastanawiałam się nad e-naturalne, no ale kwestia wysyłek raz w tygodniu opisywanych tu mnie nieco zniechęciła.

    OdpowiedzUsuń
  19. W Manufakturze Kosmetycznej również jest możliwy odbiór osobisty po wcześniejszym kontakcie tel. Do każdego zamówienia dorzucane są kupony rabatowe na kolejne zamówienie -10% na wszystko lub nawet -20% na ekstrakty roślinne lub -20% na hydrolaty co zdecydowanie jak dla mnie przewyższa inne sklepu. Obsługa, pomoc i porady jest rewelacyjna. Pani która doradza ma olbrzymią wiedzę i powiedziała mi rzeczy o których w żadnym innym sklepie nigdy nikt mnie nie poinformował a są bardzo istotne. Jeśli chodzi o asortyment kiedyś był ubogi ale na dzień dzisiejszy jest o wiele lepszy i co miesiąc dochodzą nowe produkty.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem klientka calaya i w sumie jestem bardzo zadowolona. Dostawa bardzo szybka a co do pomocy to w godzinach sklepu maja dostepny czat :) pomysl rewelacyjny bo pomoc jest na bierzaco :) pani Agnieszka juz mi kilkakrotnie pomagala :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem klientka calaya i w sumie jestem bardzo zadowolona. Dostawa bardzo szybka a co do pomocy to w godzinach sklepu maja dostepny czat :) pomysl rewelacyjny bo pomoc jest na bierzaco :) pani Agnieszka juz mi kilkakrotnie pomagala :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Biochemia kosmetyczna , Blogger